Thursday, December 18, 2008

Satu Aliran

Bila sebut sahaja satu aliran Bahasa dalam sekolah untuk memartabatkan bahawa rasmi negara ini, suara yang mendesak Mukhriz di ambil tindakan undang-undang kerana menghasut timbul. DAP – parti pejuang cauvinis Cina dengan slogan Malaysia Malaysian dan Bangsa Malaysia kononnya mendesak agar Mukhriz diambil tindakan atas Akta Hasutan. Kenapa melenting? Bila menceritakan mengenai perlucutan Hak Keistimewaan Melayu – untuk keadilan dan kesamarataan – hebat – kononnya mahukan bangsa Malaysia. Kenapa tidak dimartabatkan satu bahasa – Bahasa Melayu sebagai bahasa yang boleh digunakan untuk semua Bangsa Malaysia. Kenapa perjuangan bahasa mereka mahu jadi rasis dan bila Melayu mahu berusaha memartabatkan bangsa Melayu – dikatakan perjuangan rasis.

Apa kah bentuk asimilasi dan integrasi yang dimahukan untuk perjuangan bangsa Malaysia, yang sibuk dilaungkan oleh mereka. Sebenarnya Melayu tidak perlu malah kena bertindak agresif menentang parti DAP – Parti cauvinis Cina yang mempunyai agenda nakal semata-mata untuk menghentam keharmonian perpaduan antara kaum dengan menimbulkan tuntutan Cina. Mereka sentiasa menghentam organisasi Melayu – khususnya politik Melayu dalam mana mengaku bahawa mereka tidak rasis.

Parti ini sebenarnya telah dan akan banyak membawa kebinasaan dalam perhubungan kaum dengan persoalan isu-isu sensitif agama dan bangsa. Kenapa ini dibiarkan oleh orang Melayu. Apakah perjuangan mereka tidak menunjukkan perjuangan bangsa dengan usaha untuk mengikis ketuanan dan hak orang Melayu. Tapi kita masih mengamalkan toleransi yang tinggi, takut Cina tidak undi BN. Namun hakikatnya – DAP telah membakar isu-isu perkauman untuk mereka menjadi juara kepada kaum Cina sementara kerajaan membiarkan atas alasan mahu menjaga sensitiviti Cina sedang DAP tidak tahu apa makna sensitiviti terhadap Melayu.

Hari ini DAP – dengan suara lantang menghentam hak Melayu di dokong oleh Melayu dalam PAS dan PKR. Adakah tidak nampak – DAP bukan mahu memperjuangkan semua bangsa – tetapi hanya mahu kemenangan pada bangsa mereka sendiri. Melayu harus mula meragui Dap dan harus mula berpaling pada mana-mana organisasi yang melekat dengan DAP kerana nyata Dap hadir untuk perjuangan kaum dan adalah parti yang amat rasis berbanding dengan yang lain.

No comments: