Monday, December 15, 2008

Kenapa Perlu tolak DAP

DAP telah mempertikaikan Malaysia sebagai negara Islam. Karpal Singh (Pengerusi DAP) pada 23 April 2008 pernah mendesak PAS tarik balik matlamat menubuhkan negara Islam jika mahu terus berada dalam Pakatan Rakyat. Pemimpin PAS berdiam diri tidak kata apa apa pun ketika itu. Inilah padahnya bila terlalu sangat melayan karenah DAP ini. Esok lusa entah apa lagi yang mahu diminta.
Pada 5 Mei 2008, Karpal buat hal lagi, kali ini menghina Sultan Melayu. Nizar Jamaluddin masih lagi diam tidak mahu komen apa-apa. Hanya Ibrahim Ali (Ahli Parlimen Pasir Mas) yang masih lagi sayangkan UMNO memperingatkan Pakatan Rakyat bahawa kemenangan pembangkang pada pilihan raya lepas bukannya kerana orang mahukan pembangkang tetapi kerana waktu itu banyak isu yang berlaku.
Sedar atau tidak, dalam Parlimen Malaysia yang menjadi Ketua Pembangkangnya ialah Wan Azizah, tetapi siapakah orangnya yang paling banyak buat kecoh dalam Parlimen? Bukankah orang itu ialah Karpal dan Lim Kit Siang? Nampak benar dalam Pakatan Rakyat sendiri, Wan Azizah tidak dihormati oleh DAP. Samalah dengan apa yang berlaku ke atas PAS di Perak.

No comments: