Thursday, August 30, 2012

MENGAPA JADI BEGINI

BENDERA MALAYSIA BARU








Bendera ni adalah berasal dari bendera rakyat dulu, yang diperjuangkan pemimpin2 berhaluan kiri.namun, masa tu,bendera rakyat tahun 1947 ada 12 bintang.Bangsa lain ..Negara lain pun ada pembangkang..tetapi mereka lebih patriotik sayang kepada Negara mereka...BUKAN macam Ajaran sesat PAKATAN RAKYAT nii...

Tuesday, August 28, 2012

Buku Jinga Hanya Perhiasan sahaja

 

BUKU JINGGA Pakatan Rakyat sekadar perhiasan sahaja??

Monday, August 27, 2012

Mahu No ekor Pasti First Prise punya


 

TKM 1 Pulau Pinang, Datuk Mansor Othman mengakui menggunakan perkataan TOKONG sebagai gelaran kepada Joseph Lim Guan Eng berikutan sanjungan tinggi dan penghormatan rakyat Pulau Pinang kepada Guan Eng. Adakah ini bermaksud beliau juga menyanjung tinggi dan menghormati "Tokong Cina"?

Friday, August 24, 2012

LIM GUAN ENG SOMBONG DAN ANGKUH

Guan Eng: Ketua Menteri yang bongkak dan sombong!

 Aku tinggal di Pulau Pinang sejak 50 tahun dahulu. Selama itu aku belum pernah dengar Ketua Menteri Pulau sebelum Guan Eng seperti TS Dr. Koh Tsu Koon (1990 - 2008) dan Tun Dato' Seri Dr. Lim Chong Eu (1969 - 1990) bercakap secara terbuka meniup api perkauman.

Kenapa Guan Eng selaku Ketua Menteri Pulau Pinang bercakap seolah-olah dia sebagai Ketua Menteri untuk orang-orang Cina sahaja? Apakah nasib kami orang-orang Melayu, India dan lain-lain? Apakah kami ini bukan rakyat Pulau Pinang? Selaku Ketua Menteri sebuah kerajaan negeri, dia memang tidak sewajarnya menggoreskan perasaan mana-mana kaum biarpun sesuatu kaum itu hanya minoriti. Negeri tridak akan aman jika pemimpin negeri seperti Lim Guan Eng mengikut hati dan rasa bila bercakap di khalayak ramai. Guan Eng mahu ingat ada pepatah Melayu, "Jangan ikut rasa nanti binasa dan jangan ikut hati nanti mati". Apakah kami rakyat miskin di Pulau Pinang ini tidak berhak untuk bercakap pasal bangsa kami ditindas, tanah air kami yang dirampas, bahasa kami yang dicemar dan budaya serta agama kami yang dihina?

Guan Eng mesti ingat. Tahap kesabaran orang Melayu dan bangsa lain yang miskin ada batasya. Jika Guan Eng boleh bercakap pasal bangsanya kenapa tidak kepada kami yang miskin. Guan Eng mesti ingat, bangsanya yang maju hari ini juga kerana orang Melayu. Orang Melayu yang terlalu baik dan terlalu banyak bertolak ansur dengan agama Islam yang mencintai persaudaraan dan perdamaian maka Cina di Malaysia boleh hidup senang lenang dan kaya raya.

Orang Melayu ada tahap kesabaran. Bila Melayu mengamuk, keamanan sudah tidak ada lagi. Oleh itu jangan main dengan api takut api membakar diri. Guan Eng jangan ingat Melayu PAS sokong dan Melayu PKR sokong 100%. Melayu PAS dan PKR yang bingong dan bodoh sombong sahaja yang masih sokong DAP dan Guan Eng. Guan Eng boleh tersenyum kerana masih ada pemimpin PAS dan PKR yang boleh dicucuk hidungnya.

Tapi orang Melayu seperti Mat Sabu memang tak guna seduit. Bolehkah dia kata "Dia rela makan babi dengan DAP daripada makan ayam dengan UMNO". Kata-kata Mat Sabu ini dipetik melalui ceramah yang disampaikan oleh Sdr Zul Jelutong yang meninggalkan DAP setelah dia sendiri mendapati perjuangan DAP mahu menjadikan Malaysia sebuah republik dan agama Islam tidak lagi sebagai agama rasmi negara.

Wahai orang-orang Cina di Pulau Pinang dan juga di negeri-negeri lain. Lu mesti ingat 13 Mei 1969. Lu mesti tak mahu 13 Mei berulang lagi bagi kali kedua. Gua juga tidak mahu 13 Mei berlaku lagi bagi kali kedua. Lu mahu hidup aman sebab lu olang bukan olang susah. Sana sini lu ada kedai, sana sini lua ada bunglo, sana sini lu ada estate, sana sini lu ada kilang, ada lori, ada bas pelancung ada kedai runcit, ada restauran, ada lombong dan macam-macam lagi. Lu mesti tahu Melayu boleh kata tidak ada apa. Lu mesti tau, itu India juga tidak ada apa. Lu mesti tahu Melayu dan India bangsa yang tidak kaya seperti lu punya bangsa. Walaupun kita susah, kita miskin tapi kita olang tidak curi lu punya barang, kita tidak rompak lu punya harta, kedai, restauran dan lain-lain.

Kita bangsa Melayu, bangsa yang diajar menghormati hak orang lain. Bangsa yang mempunyai tahap toleransi yang sangat tinggi. Oleh sebab itu majoriti bangsa Cina boleh kaya di Tanah Melayu (Malaysia hari ini). Pemimpin Melayu tidak rasis seperti Guan Eng. Tun Mahathir tidak bercakap seperti Guan Eng bercakap di hadapan murid-murid sekolah Cina. Mana ada PM setakat ini bercakap secara terbuka seperti Guan Eng. Wahai Guan Eng...aku tidak rasis. Tapi bila Ketua Menteri seorang rasis, sombong dan bongkak maka aku mulai naik darah, merah dan amarah aku semakin tinggi. Jika aku pun boleh hilang sabar mungkin ribuan lagi Melayu lain akan rasa seperti aku rasa. 

Aku bangsa Melayu yang sudah tidak ada apa lagi. Tiada rumah kos rendah yang dibina oleh Guan Eng. Gerai-gerai Melayu diroboh oleh Guan Eng. Tanah untuk tapak masjid dan sekolah dijual oleh Guan Eng. Akhbar Utusan Malaysia dilarang dilanggan oleh sekolah-sekolah Cina. Punya kurang ajar Guan Eng! Lu tahu ka, gaji semua guru-guru sekolah Cina siapa yang bayar? Lu tak bayar satu sen pun sebaliknya kerajaan persekutuan yang bayar. Mahu sedarlah sama. Jangan sedah mulut bercakap. Kata pepatah Melayu rosak pulut kerana santannya dan rosak manusia Guan Eng kerana mulutnya. Hidup Melayu! Hidup Islam! Hidup Raja!




Thursday, August 23, 2012

Murid Sekolah sebelah pejabat TKM 1 tak mampu beli kamus ??







Nak tau  pasaipa Pemuda UMNO Permatang Pauh  menerusi Cikgu Mohd Zaidi Mohd Said  memberi sumbangan 126 buah  kamus untuk murid SK Guar Perahu ?

Sebabnya  ramai murid ini datang daripada keluarga miskin  dan pihak PIBG sekolah berkenaan terpaksa  memohon bantuan berkenaan kepada Pemuda UMNO Bahagian .

Menariknya , sekolah berkenaan   pulak hanya bersebelahan je dengan Pejabat Adun Penanti  yang juga Timb Ketua Menteri 1 PP . Ini bermakna ibubapa kepada murid sekolah  itu  i adalah pengundi di kawasan Dr Mansor.

Mengapa Dr Mansor boleh tak tahu akan masalah  murid dari keluarga miskin dikawasannya sampai  tak mampu membeli kamus untuk rujukan  ?  JKKKN nya yang begitu hebat sangat edar risalah Buletin Mutiara aetiap bulan tak kan itu je kerja depa ...

Berapa la sangat sebuah kamus untuk disumbangkang kepada  lebih 100 murid SK Guar Perahu ini ? Cakap di risalahnya bukan main lagi iaitu   DEMI RAKYAT PENANTI...

Nasih baik la ada Pemuda UMNO diketuai Cikgu Zaidi Mohd Said datang hulurkan bantuan ini ...pemimpin macam ini baru layak  jadi wakil rakyat ...

JANJI DITEPATI !!

HUDUD

Buang Pekerja Melayu

Busuk hati tengok anak bangsa sendiri maju.....tak kiralah parti mana pun, bekerja itu sendiri umpama ibadah. Renung-renungkanlah

KAPAL KAWAN PAS




Kebencian Karpal Sink terhadap Islam tdk blh disembunyikan lg..semua ulamak Pas dan ahlinya tahu akan hal ini..tetapi mengapa mrka masih tetap berdegil utk berkawan dan bersekongkol dan musuh Allah ini.???

Wajah Pemimpin Pakatan



Gabriel osvaldo.....nilah pemimpin pakatan 

Wednesday, August 15, 2012

Hua Zong Jangan Jadi Keparat !!

Presiden Gabungan Pertubuhan Cina Malaysia (Hua Zong), Tan Sri Pheng Yin Huah mencadangkan supaya syarat pengambilan kakitangan awam bukan Melayu dilonggarkan. Berita bertajuk Pheng Yin Huah cadangkan JPA beri kelonggaran pengambilan kakitangan awam kaum Cina dan India disiarkan menerusi ruangan Dalam Negeri halaman tiga.
Katanya sekarang nisbah kemasukan dan pengambilan kaum Cina serta India untuk bekerja di sektor awam terlalu sedikit. Disebabkan tu si Tan Sri Pheng Yin Huah mencadangkan supaya syarat pengambilan berkenaan dilonggarkan untuk memberi laluan kepada kedua-dua kaum itu mengambil bahagian dalam sektor kerja kerajaan.
Hah part ni la yang best nak cerita. Cuba baca dengan teliti dan tenang REASON @ ALASAN kenapa anak² Cina tak berminat bekerja dengan kerajaan.
1-  Mereka tidak suka bekerja berdasarkan sistem masuk kerja pukul 9 pagi dan pulang pada pukul 5 petang.
2 - Mereka mendapati susah untuk naik pangkat. Mereka juga lebih suka bekerja sendiri dan gemar pekerjaan di syarikat swasta yang mempunyai lebih banyak pilihan dan cabaran.
3 - Anak-anak kaum Cina tidak dapat menyesuaikan diri dan tidak suka bergaul dengan orang Melayu yang merupakan kaum majoriti dalam perkhidmatan awam.
4 - Pihak JPA menempatkan kakitangan awam kaum Cina ni nanti di kawasan-kawasan penempatan yang mempunyai ramai penduduk kaum itu seperti di bandar. “Letakkan lebih ramai kaum Cina di situ untuk berkhidmat kepada semua kaum dan dalam masa sama mereka boleh memberikan perkhidmatan yang lebih baik untuk penduduk kaum Cina di kawasan itu.

Hahahahaahahahaaaa
Sebelum pergi lebih jauh, meh saya huraikan pendapat di sini MENGAPA kerajaan WAJIB tidak melayan permintaan ala² Komunis daripada Hua Zong.
1 - Kerja jam 9 pagi hingga 5 petang. 
Hua Zong nak mula kerja pukul berapa?
Nak sama waktu macam di Low Yat Plaza?
Atau mereka mahukan waktu fleksibel, masuk sesuka hati, balik pun sesuka hati?
2 - Susah nak naik pangkat
Saya merasakan alasan ni terlalu bodoh untuk dinyatakan di dalam akhbar. Mujurlah ia nya hanya dipaparkan di dalam akhbar berbahasa Cina.
Susah naik pangkat bukannya alasan tetapi yang penting adalah keinginan berkhidmat di Jabatan Kerajaan. Adakah Hua Zong ingin mengatakan bahawa anak² Cina mempunyai kualiti pendidikan jauh lebih hebat dan mantap berbanding mereka yang berkhidmat dalam Kerajaan atau Hua Zong nak bagi tau bahawasanya anak² Cina tidak mempunyai latar belakang pendidikan yang baik.
3 - Tak dapat menyesuaikan diri
Hahaha menarik juga apa yang dikatakan Hua Zong ni. Mudah saja pendapat saya, jika anda mahu memulakan hari pertama bekerja, sudah pasti perkara yang mula² di fikiran ialah bagaimana menyesuaikan diri dengan keadaan di pejabat tersebut. Betul kan? 
Waima jika anda ingin memasuki rumah baru ataupun menggunakan kereta baru pastinya pada mulanya akan merasa sedikit kekok tapi lama kelamaan dah kembali normal.
Soal tak dapat menyesuaikan diri tidak harus timbul kerana itu perkara normal dan dialami oleh semua orang. Jika Hua Zong bermaksud ingin meletakkan lebih ramai orang Cina di dalam satu pejabat tersebut, maka saya rasa para pembaca pun sudah memahaminya kan.
4 - Letakkan kakitangan Cina lebih ramai di bandar
Wahhhh demands betol Hua Zong ni. Nak mintak JPA untuk letakkan lebih ramai kaum Cina di premis kerajaan dalam bandar kerana apa??
Kerana Hua Zong nak bagitau bahawa penduduk di dalam bandar hanya terdapat orang Cina saja ker? 
Saya tak nampak langsung apa kepetingannya di situ tapi pemerhatian saya mendapati tujuannya untuk memudahkan orang Cina yang tak boleh BERBAHASA MELAYU menggunakan perkhidmatan di situ, begitu? Perkara 152 Perlembagaan Malaysia memperuntukkan bahasa Kebangsaan di Malaysia adalah bahasa Melayu.
Agak² la der.

Hua Zong kata isu kekurangan kakitangan kaum Cina dalam sektor awam perlu diberikan perhatian serius oleh pihak kerajaan. “Kekurangan kaum Cina yang mengambil bahagian akan menyebabkan kakitangan awam kaum ini di peringkat atasan amat kurang.
“"Saya amat risau jika keadaan ini tidak dapat diubah, kerana akan berlaku jurang yang amat ketara dan akan semakin memburuk sehingga lama-kelamaan akan berlaku kesan-kesan sampingan lain,"
- Tan Sri Pheng Yin Huah 

Karut !!
Apa jurang yang berlaku? 
Adakah selama ni kerajaan tidak mengutamakan kaum Cina untuk turut serta di dalam perkhidmatan awam? Apa kesan sampingan tersebut? Hua Zong nak ugut kerajaan bahawsanya undi mereka akan swing kepada PR?
Hua Zong jangan terlalu membabi buta membuat pelbagai permintaan yang sama sekali tidak munasabah.
Pada mulanya Hua Zong meminta bagi pihak kaum Cina dan India tapi apabila sampai ke bahagian² seterusnya, tiada langsung disebut tentang kaum India. Nampak benar lah Hua Zong ni hanya mementingkan soal kaum sendiri berbanding kaum India dan sebagainya.
Jika ya Hua Zong nak perjuangkan kaum India sama, tolong perjuangkan hak mereka di premis² Swasta yang HANYA MEMENTINGKAN CALON PEKERJA YANG BOLEH BERBAHASA MANDARIN.
Hua Zong jangan main wayang komunis dengan kerajaan !!

UNTUK siapa

At the heart of George Town along Jalan SP Chelliah, the state government plans to build 4 blocks of 20 to 25 storeys of low cost housing with total 1,320 units on a 6.9 acre plot of land. This give a development density of 1320/6.9 or 191 units per acre which is far beyond the maximum density of 87 unit per acre as planned by the authority.

Ayuh kita terajang LGE

JANJI DIMUNGKIRI?


1. Berbagai-bagai sindiran dari pihak Pembangkang sama ada pemimpin dan penyokongnya apabila Kerajaan BN melaungkan 'Janji Di Tepati'.
2. Memang benar, Kerajaan BN berusaha keras untuk menepati segala janji-janjinya. PM DS Najib berusaha bersungguh-sungguh melaksanakan janji, bukan sahaja janjinya sendiri bahkan segala janji-janji pemimpin terdahulu yang belum sempat mereka tepati.
3. Bagi Kerajaan BN, segala janji mesti ditepati dan dianggap sebagai satu kewajipan. Ini berbeza dengan janji-janji pemimpin pembangkang yang menjanjikan itu dan ini semata-mata untuk mendapat sokongan rakyat terutama menjelang pilihanraya.
4. Kerajaan Pas yang 'kunun'nya mengamalkan Islam tidak juga terkecuali. Berapa banyak sudah janji yang mereka taburkan namun berapa pula yang sudah mereka tepati? Tentu kita masih ingat apabila Nik Aziz berjanji untuk membina lebuhraya dari Gua Musang Ke Kota Bhahru(?) tidak lama dulu.
5. Gambar diatas pula adalah sebuah 'tugu penipuan' Pas yang 'kunun'nya untuk membina jambatan bagi menghubungkan Palekbang dengan Penambang pada tahun 1996 lalu, namun sehingga kini yang ada hanyalah batu tanda itu sahaja, yang sudah cukup nisabnya untuk dijadikan keramat.
6. Tanggungjawab Kerajaan Pas yang lebih utama adalah membekalkan air bersih kepada seluruh rakyat, serta memberikan kemudahan-kemudahan asas yang lain dan membasmi serta menurunkan kadar kemiskinan rakyatnya. Selama 22 tahun NIk Aziz gagal melaksanakannya, selain dari hanya pandai berjanji dan menjanjikan syurga yang bukanpun miliknya.
7. Rakyat Kelantan harus bangkit dan menolak Kerajaan Pas yang ternyata gagal mentadbir negeri dan mensejahterakan rakyatnya. Mana slogan negara kebajikan yang dimereka canangkan bagi merebut Purajaya? Usahlah berjanji yang baru jika janji yang ada selama ini pun masih belum tertunaikan.

Perosak Rakyat


AKHIR-AKHIR ini begitu banyak penafian dilakukan apabila pemimpin-pemimpin pakatan pembangkang didedahkan dengan pelbagai isu peribadi yang boleh menggoncangkan kedudukan sebagai orang penting dalam parti.

Terbaru, skandal dinar emas yang melibatkan kerugian berjuta ringgit tetapi dalam masa sama menjelaskan ‘tidak kenal orang yang disyaki terbabit’.

Sindrom penafian bukanlah satu perkara baru. Ia sudah berakar umbi sejak lama apabila ada pemimpin sanggup mencipta pelbagai teori songsang demi mendapat kuasa walaupun pada hakikatnya “untung seguni" dalam jangka pendek tetapi “rugi sekampung" dalam jangka panjang.

Sewaktu pembangkang memerintah Terengganu dahulu dengan angkuhnya menolak pembesaran lapangan terbang yang diusahakan oleh kerajaan terdahulu kerana tidak mahu melihat negeri itu menjadi hab penerbangan utama di Pantai Timur. Bagaimanapun setelah Barisan Nasional (BN) kembali memerintah pada 2004, projek itu dilakukan sehingga Terengganu menjadi hab penerbangan jemaah haji bagi Pantai Timur dan mampu menampung keperluan pendaratan bagi pesawat sebesar Airbus.

Ketika Jambatan Pulau Pinang dalam peringkat kelulusan pembinaannya pada awal tahun 1980-an, pembangkang dengan lantangnya mengkritik projek itu membazir dan tidak perlu kerana lebih ramai rakyat memerlukan pelbagai kemudahan.

Tetapi apabila mengambil alih Pulau Pinang pada 2008, mereka terus menggesa agar Kerajaan Pusat tidak memberhentikan cadangan untuk membina Jambatan Pulau Pinang kedua yang menghubungkan Batu Kawan di bahagian tanah besar dengan Batu Maung di pulau.

Apabila meneliti cerita yang lebih lama kita juga akan menemui bagaimana golongan ini pernah berjanji akan melelong Putrajaya jika mereka menang dalam pilihan raya, tetapi kini mereka begitu yakin akan menang dan merampas Putrajaya.

Tiada lagi kedengaran akan dilelong semua projek yang pernah dianggap membazir dan mega pada suatu ketika dahulu, sebaliknya sedang mencongakkan keuntungan, bila menang aset manakah yang bakal meraih keuntungan dan siapakah pula yang akan memilikinya.

Pemimpin pakatan pembangkang sentiasa menaburkan janji, jika menang akan diberikan pelbagai kemudahan, tetapi sampai sekarang belum pun ada projek yang mereka laksanakan memberikan faedah kepada rakyat setelah hampir sepenggal memerintah Pulau Pinang, Kedah dan Selangor serta lebih 22 tahun di Kelantan.

Apabila rakyat mempersoalkan janji yang dibentuk ketika kempen pilihan raya, mereka memberikan alasan bahawa tetap akan dilaksanakan jika merampas Putrajaya.

Selain hanya tahu berjanji dan menafikan kesalahan sebagai helah menutup kelemahan, parti pembangkang jugalah merupakan pengguna atau penerima faedah daripada penolakan yang pernah dilakukan di peringkat permulaan.

Ketika kerajaan Pusat bercadang untuk memberikan Bantuan Rakyat 1Malaysia sebanyak RM500 setiap keluarga yang miskin, parti pembangkang membuat tafsiran ia adalah sogokan politik kerana terdesak untuk menang pilihan raya.

Disebabkan ramai rakyat mula merasakan faedahnya pemberian tersebut, parti pembangkang mula mengaitkan pemberian itu sebenarnya cadangan mereka sebagaimana dijanjikan dalam Buku Jingga. Dalam masa sama, apabila merasakan ada peluang untuk meraih sokongan golongan muda, pakatan pembangkang turut mengeluarkan hasrat akan menghapuskan dana pinjaman pelajar kerana kaedah itu tidak boleh dipertahankan dan membebankan pelajar.

Atas rasa ingin menguji sejauhmanakah mereka mampu melaksanakan pendidikan percuma, sebuah institut pengajian tinggi swasta yang dikawal oleh kerajaan negeri di bawah pentadbiran parti tersebut ditangguhkan sementara waktu untuk pembiayaan pelajar baru.

Akibat penangguhan itu, kerajaan Selangor bercadang mencairkan aset, yakni menjual tanah dan hasil jualannya sebanyak RM30 juta akan dijadikan asas dana pendidikan percuma.

Sebahagian rakyat Malaysia mula memikirkan apakah jumlah tersebut mencukupi dan mampu menampung pembiayaan dalam tempoh lama?

Jika sudah kehabisan, berapa banyak lagikah tanah kerajaan akan dijual? Dalam masa sama, mereka pantang melihat adanya tanah kerajaan yang kosong, akan dicadangkan pelbagai projek komersial termasuk mengambil semula tanah yang diperuntukkan untuk kemudahan rekreasi dan digazetkan sebagai kawasan hijau.

Demikian juga dengan parti sinonim dengan berasaskan Islam turut tidak mementingkan kesejahteraan rakyat untuk memperoleh pendidikan agama dengan lebih baik. Ketika berkuasa di Terengganu, tiada sebuah sekolah agama pun dibina dalam tempoh empat tahun manakala setelah merasakan kedudukan politiknya terancam turut sama dengan sekutunya untuk menentang pula pembinaan sekolah agama rakyat di Perak atas alasan mengurangkan tanah yang diperuntukkan untuk rekreasi.

Mengenai projek pemprosesan bahan nadir di Gebeng, Kuantan mereka sanggup berbohong kepada rakyat kononnya projek itu akan membahayakan penduduk sekitar dengan kemungkinan kebocoran radioaktif. Projek itu bukanlah projek yang boleh disamakan dengan radiasi yang berlaku di Fukushima, Jepun dan projek Lynas telah diakui mempunyai tahap keselamatan yang tinggi. Mereka tidak mempedulikan pandangan pakar, mereka mencari sudut tertentu yang boleh dieksploitasi sehingga membentuk teori songsang yang boleh mengelirukan masyarakat.

Allah SWT mengingatkan umat Islam untuk berwaspada dan berhati-hati menanggapi sesebuah isu yang dibangkitkan oleh pihak-pihak tertentu yang mempunyai agenda tersembunyi. Allah berfirman yang maksudnya “Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini -dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan." (al Hujurat: 6).

Ayat di atas dengan tegas memperingatkan umat Islam agar tidak mudah termakan oleh sesuatu isu atau berita yang tidak tentu kebenarannya. Umat Islam digesa untuk menyelidik dan memastikan isu-isu dan berita yang disebarkan oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab. Apatah lagi isu dan berita itu disebarkan pembangkang yang mempunyai agenda politik tertentu bagi menjatuhkan maruah dan kewibawaan kerajaan.
Suatu ketika dahulu mereka menentang Kerajaan Pusat ‘menjual negara dan kelebihan alam semula jadi dengan flora dan fauna’ kepada negara luar bagi menjana pendapatan menerusi pelancongan’, kini merekalah sebenarnya menerima faedah besar daripada kempen itu. Kelantan misalnya, pada masa kini amat mengharapkan kehadiran pelancong, kerana ia akan membolehkan sektor perniagaan, peruncitan, perhotelan dan pengangkutan berkembang sehingga menyebabkan Kota Bahru begitu sendat dengan kenderaan pada musim cuti sekolah.

Bagaimanapun dalam menikmati faedah daripada apa yang dilaksanakan oleh kerajaan Pusat, parti pembangkang tidak pernah membuat penilaian objektif, kesenangan dan kesejahteraan hidup pemimpin-pemimpin mereka adalah kerana dasar pragmatik, dan bukannya sekadar tahu berjanji. Baru-baru ini, terasa ada sedikit kejanggalan pendapat salah seorang pemimpin pembangkang dengan angkuhnya mendabik dada dengan menulis pembangkang yang menyumbang kepada perubahan dan pembaharuan.

Dari segi teorinya, sumbangan pembangkang perlu dalam sistem politik demokrasi sebagai check and balance. Pembangkang boleh menjadi penegur atau ombudsmen sebagaimana pernah dinyatakan oleh Tun Dr. Mahathir Mohamad ketika beliau menjadi Perdana Menteri, dan dalam masa sama, siapakah pula yang akan menjadi ‘pengawas’ bagi menegur pembangkang.

Walau apa pun istilahnya, peranan pembangkang di Malaysia tidak lebih daripada tukang tolak dan tukang pukul yang tidak pernah menunjukkan sikap kerjasama untuk kepentingan rakyat. Apabila terdesak, pakatan pembangkang memasang lukah dan kemudiannya, lukah itu juga yang mereka gunakan untuk menafikan musuh politiknya sebagai tidak ikhlas.

Masyarakat mungkin tidak boleh melupakan bagaimana apabila UMNO sedia melaksanakan perintah Allah dengan siapsiaga bermuzakarah atas prinsip memperkukuhkan kedudukan Melayu-Islam, salah seorang pemimpin pembangkang menunjukkan sikap berdolak-dalik. Akhirnya niat yang baik itu hanya tinggal sekadar niat yang tidak ikhlas, manakala bila ada orang lain memberikan pendapat atas keputusan tersebut, pemberi pendapat itu kemudiannya disalahkan sebagai ‘orang tua gatal mulut’.

Semakin ghairah membina teori politik songsang, maka selagi itulah pakatan pembangkang akan terus bermain dengan kata-kata kesat sebagai kaedah penafian atau sindrom paku berkarat. Paku berkarat kalau masih boleh digunakan untuk mengikat kayu, ikatan itu tidak akan kukuh, ia akan tercabut dan menimpa orang lain. Rakyat akan terus menjadi mangsa, jika terpijak parutnya sukar untuk disembuhkan manakala sakitnya mengambil masa lama untuk pulih.

Kita mungkin boleh belajar, bagaimana Arab Spring yang lahir dalam semangat menentang pemerintah akhirnya terjerat dengan kepentingan pengaruh asing, terutamanya dalam menjayakan hasrat Israel dan Amerika Syarikat untuk memperkuatkan dasar imperialismenya ke atas negara Islam yang mempunyai sumber minyak yang besar. Biarpun sudah berlalu lebih setahun, Mesir belum pulih; saban minggu dan bulan kedengaran ada rusuhan serta kematian.

Bukankah ini bermakna, meruntuhkan apa yang sudah kita bina berdekad lamanya adalah lebih mudah berbanding membina semula keamanan dan kestabilan politik yang telah runtuh itu?
http://4.bp.blogspot.com/-MvUds-A2grA/T28qzBeT98I/AAAAAAAAEB8/er0r2EwT6OY/s1600/pakatan_rakyat_perosak1.jpg

33 nama individu yang sudah insaf........

33 nama individu yang sudah insaf........



1. Bekas Timbalan Presiden, Dr. Chandra Muzaffar,
2. Bekas Ketua Angkatan Muda, Ezam Mohd. Noor,
3. Bekas Ketua Penerangan, Ruslan Kassim
4. Bekas Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) Zainur Zakaria
5. Bekas Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) Datuk S. Nallakarupan.
6. Bekas Naib Presiden, Marina Yusuff

7. Bekas Setiausaha Agung, Mohd. Annuar Tahir
8. Bekas Setiausaha Sulit Anwar, Anuar Shaari
9. Bekas Setiausaha Angkatan Muda Keadilan, Lokman Noor Adam
10. Bekas Naib Ketua Pemuda Keadilan, Muhammad Zahid Md. Arip
11. Bekas Timbalan Pengarah Pilihan Raya Keadilan, Hamdan Taha.
12. Bekas Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Salehuddin Hashim
13. Bekas Setiausaha Pergerakan Pemuda PKR Sabah, Faizal Julaili
14. Bekas Setiausaha PKR bahagian Papar, Awang Mumin Awang Marali
15. Bekas Bendahari Agung, Abdul Rahman Osman
16. Bekas naib presiden PKR, Saidatul Badru Tun Said Keruak
17. Bekas Naib Presiden, Jeffrey Kitingan,
18. Bekas Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PKR, Christina Liew
19. Bekas Ketua Angkatan Muda (AMK) Kuala Selangor , Nazaruddin Darmawan
20. Bekas Ketua Wanita Kuala Selangor, Fauziah Sulaiman
21. Bekas calon PKR teluk kemang/ antara pengasas PKR Abdul Manap Shahardin
22. Bekas Bendahari Parti Keadilan Rakyat (PKR) Hulu Selangor Datuk Dr Halili Rahmat

Kerusi Parlimen

1. Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed
2. Ahli Parlimen Nibong Tebal Tan Tee Beng
3. Ahli Parlimen Bagan Serai Mohsin Shamsuri
4. Ahli Parlimen Kulim Baru Zulkifli Nordin

Kerusi DUN

1. Adun Behrang, Jamaluddin Mohd Radzi
2. Adun Changkat Jering, Kapten (B) Mohd. Osman Jailu
3. Adun Ngemah, Gabriel Adit Demong
4. Adun Lunas, Md Radzi Salleh
5. Adun Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah
6. ADUN Bukit Selambau, V. Arumugam
7. ADUN Bakar Arang di Kedah, Tan Wei Shu

Monday, August 6, 2012

Pas Diludah Lagi Olih Dap

 

Pembohongan Pas kepada umum kononnya perlaksanaan hukum hudud sekiranya pembangkan berjaya memerintah semakin terserlah apabila terus menerima kecaman keras berhubung perkara itu.

Terbaru, ADUN Kota Alam shah, M. Manoharan mendakwa,Pas berterusan memaksa Dapmenerima perlaksanaan hukum hudud walaupun parti itu secara terang-terangan sudah menyatakan pendirian me
reka.

"Jangan bohong kata kami terima hudud. Dap tidak akan sesekali menerima hudud, kini dan selamanya. Pas cuba memaksa semua pihak menerima hudud walaupun rakyat bukan Islam menentangnya habis-habisan.

Saya minta Pas hentikan dakwaan kononnya Dap menerima apatah lagi menyokong perlaksanaan hukum hudud, bab agama ini bukan boleh dipaksa-paksa atau dipolitikkan," katanya

RAFIZI LEMBU DAH KANTOI




sebelum puasa, alasan letak jwtn sbb nak beri tumpuan kpd ibadat..... dah bulan puasa, tubuh plak NGO....... kan dah kantoi alasan letak jawatan tuuuuu.

MELAYU SINGAPURA DALAM DILEMA

Masyarakat Melayu Singapura selama hampir 20 tahun secara sengaja telah disisihkan daripada menjalani latihan wajib Khidmat Negara yang bertujuan untuk memberikan latihan ketenteraan kepada belia negara tersebut. Pada awal tahun 1970-an, apabila angkatan tentera British berundur dari Singapura, ramai bekas pekerja Melayu yang berkhidmat dengan angkatan tentera
 British sukar untuk diterima bekerja di dalam Angkatan Tentera Singapura (SAF).

Bagi orang Melayu yang dibenarkan menyertai SAF, menjadi satu rahsia yang diketahui umum bahawa mereka dinafikan hak daripada menyertai ‘Unit Sensitif’ di dalam SAF walaupun mereka memiliki kelayakan tinggi. Malahan Lee Hsien Loong, Perdana Menteri Singapura pada hari ini, di dalam akhbar Straits Times bertarikh 20 Julai 1987 telah mengesahkan bahawa jawatan tertentu di dalam SAF telah ditutup kepada orang Melayu atas alasan ‘keselamatan negara’ kerana kesetiaan mereka terhadap negara sentiasa diragui oleh Pemerintah Singapura.


Golongan berpendidikan tinggi dan profesional dari etnik minoriti sukar mendapatkan kerja berjawatan tinggi dan kenaikan pangkat walaupun mempunyai kelayakan akademik. Kesukaran yang dihadapi oleh profesional Melayu di Singapura terutamanya ketika mencari kerja di firma Cina tempatan menjadi punca ramai diantara mereka lebih memilih untuk bekerja di dalam syarikat Multinasional Barat. Kajian yang dibuat oleh Dr. Lily Zubaidah Ibrahim telah mendedahkan ramai profesional dari kumpulan minoriti mula mempersoalkan dengan serius tentang apa sebenarnya yang diamalkan dalam konsep berbilang kaum dan meritokrasi yang ideal dalam bidang pekerjaan sebagaimana yang diwar-warkan oleh Pemerintah Singapura.

Sebagaimana kuota penduduk etnik di kawasan perumahan, pelajar Melayu di setiap sekolah sejak tahun 1988 dicadangkan supaya tidak melebihi 25% daripada bilangan pelajar kaum lain bertujuan untuk mengurangkan bilangan pelajar Melayu di sekolah tertentu atas alasan menghina iaitu untuk meningkatkan prestasi akademik pelajar dan sekolah walaupun tida kajian ilmiah yang terperinci dibuat untuk mewajarkan pelaksanaan dasar kuota tersebut.

Walaupun hampir 14% penduduk Singapura terdiri daripada masyarakat Melayu dan merupakan kaum kedua terbesar, tetapi jumlah perwakilan masyarakat Melayu di Parlimen Singapura telah menjunam teruk hingga ke tahap 9.8% sahaja pada tahun 1991. Pernah dalam satu masa iaitu dari Bulan Disember 1980 hingga Januari 1985, tidak ada seorang pun Melayu dilantik sebagai Menteri Kabinet, hanya ada seorang Melayu iaitu Dr. Mattar berkhidmat itu pun hanya sebagai pemangku Menteri. Menjelang tahun 1990-an, hanya ada seorang wakil Melayu yang dilantik sebagai Menteri Kabinet Singapura.

Sebagaimana di dalam tentera, Menteri Kabinet Melayu juga disisihkan daripada memegang portfolio penting disebalik alasan menghina kononnya mereka kurang berkelayakan. Walaupun Kabinet Singapura mempunyai dua orang Timbalan Perdana Menteri, jawatan tersebut hanya diisi oleh kaum Cina dan India sahaja dan tidak pernah diisi oleh kaum Melayu. (Bayangkan tuntutan Ultra-Kiasu yang mahukan negara kita mempunyai dua jawatan TPM. Siapakah yang mereka mahukan untuk mengisi jawatan TPM-2 itu?

PENGARAH HANTU GANGSTER KENA HANTAM


FUCK!!! someone beat me up just now during media interview... i'm going to police station to report right now. Today sucks!!!! why so many people hate me!!! WHY!!!!????????!!!???

Friday, August 3, 2012

SUARAM BELAGAK SPT NGO

Chauvinist DAP Arah Peniaga SABOTAJ PERIUK NASI Pemandu Teksi Melayu




Lagi sekali para peniaga chauvinist Cina mengambil langkah mensabotaj usaha kerajaan meringankan beban para pemandu teksi di seluruh negara.

Para peniaga chauvinist Cina mula mengambil kesempatan di atas bantuan kerajaan yang diberikan terhadap pemandu teksi melalui skim TR1MA.

Mungkin rakyat tidak mengetahui usaha kerajaan mengadakan bantuan khusus untuk mengurangkan kos penyelenggaraan tinggi yang dialami oleh pemandu teksi di seluruh negara.

Skim Bantuan Tukar Tayar 1Malaysia atau TR1MA yang diumumkan kerajaan baru-baru ini merupakan bukti kerajaan prihatin dengan kebajikan para pemandu teksi.


Mengikut skim TR1MA, kerajaan secara dasar bersetuju memberi bantuan RM520 untuk membeli empat tayar kepada setiap pemandu teksi berdasarkan anggaran harga tayar RM130 setiap satu.

Objektif bantuan ini agar kualiti perkhidmatan teksi semakin bertambah baik dengan penggunaan tayar kenderaan yang baru disamping mengurangkan beban pemandu teksi dalam menanggung kos penyenggaraan.

Skim TR1MA ini layak digunakan di 175 kedai tayar Goodyear 220 rangkaian kedai tayar Continental di seluruh Semenanjung telah dilantik sebagai panel.



Malangnya, para peniaga dan pembekal tayar majoritinya milikan chauvinist Cina mula menaikkan harga tayar, menyebabkan pemandu teksi yang menerima bantuan terpaksa mengeluarkan wang tambahan bagi mendapatkan tayar baru.


Puak-puak chauvinist Cina cuba menggagalkan setiap usaha kerajaan untuk membantu pemandu teksi di seluruh negara.

Puak-puak ini tahu tayar bukanlah 'harga barang kawalan' seperti gula putih bertapis, petrol, diesel, LPG, tepung gandum dan minyak masak.

Kenaikan harga tayar ini bakal menjadi modal puak-puak chauvinist Cina dan pembangkang untuk menghentam kerajaan.

Malah tidak mustahil ianya bakal dijadikan 'modal halus' untuk menghasut pemandu teksi menolak dan menyerang segala yang diusahakan oleh kerajaan, dan dianggap sebagai retorik.

Kejayaan besar bagi pembangkang dan puak-puak chauvinist Cina jika warga teksi mula murka terhadap kerajaan ... kerana majoriti, 75 peratus pemandu teksi terdiri dari kalangan orang Melayu.

Wednesday, August 1, 2012

KEMBALIKAN PULAU PINANG

SAMPAI BILAKAH RAKYAT PULAU PINANG PERLU MENANGGUNG






SAMPAI BILAKAH RAKYAT PULAU PINANG PERLU MENANGGUNG KENAIKAN SUR-CAJ AIR SEMATA KERAJAAN DAP MENCARI KEUNTUNGAN.....SETELAH PIHAK PBA MENAGGUNG KERUGIAAN SELAMA 2 TAHUN BERTURUT-TURUT DARI 2008 & 2009 TAK TERMASUK 2010 HINGGA SEKARANG...SEMASA PEMERINTAHAN BN..KERAJAAN BN MELAKSANAKAN SISTEM YG BERHEMAH YANG SENTIASA MEMBANTU RAKYAT DAN TIDAK MEMBEBANKAN GOLONGAN YANG BERPENDAPATAN RENDAH...

Baru Perintah Negeri Dah mengada-ngada




Dah Berkali kali  GuanEng and MPSP telah bertindak berat sebelah . di  Dun Machang Bubok. semua bendera bukan pakatan dibuang oleh Polis Bantuan MPSp dah kali ini di Valdo sungai Bakap kerana Kalifah GuanEng's akan melawat sabtu ini ,Kemarin semua bendera keculi  DAP & PR + Banner . GuanEng akan melawat tidak dibuang ....kalau nak buang buang lah semua kenapa berat sebelah

SYAWAL CERIA

REPLIKA ARAK DI PULAU PINANG!!!
 Orang ramai terutama umat Islam yang melalui kawasan pusat membeli-belah di Pusat Bandar George Town akan terkejut melihat replika susunan botol arak gergasi yang dipamerkan.
Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) mengecam tindakan pengurusan sebuah pusat beli-belah terkenal di bandar raya Georgetown yang mempromosikan minuman k

eras sempena sambutan Aidilfitri.
Presidennya S M Mohamed Idris berkata pihaknya kesal dengan pihak pengurusan pusat-beli belah itu kerana mempamerkan kira-kira 480 botol bir kosong di bawah kain rentang tertera "Syawal Ceria"."Perkara ini jelas menunjukkan sikap tidak peka pihak tertentu yang tidak menghormati bulan Ramadan dan umat Islam yang sedang menjalani ibadah puasa.
Umum mengetahui bahawa Islam mengharamkan minuman keras."Kita tidak tahu apakah niat sebenar mereka mengadakan promosi minuman keras pada bulan mulia ini," katanya dalam kenyataan kepada Bernama di Georgetown, hari ini.Mohamed Idris menggesa pihak berkuasa terutama Majlis Perbandaran Pulau Pinang agar menyiasat perkara itu dan mengambil tindakan tegas terhadap pihak yang melanggar syarat perlesenan penjualan minuman keras.
Sementara itu, Pengerusi Jawatankuasa Agama, Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna negeri, Abdul Malik Kassim gagal dihubungi Bernama bagi
mendapatkan maklum balas mengenai isu berkenaan.- Bernama

Saudagar Mimpi

ABBBY






ULAMAK-ULAMAK MAKIN DIPINGGIRKAN...KINI PAS MENJADI "PARTI ARTIS SESAK"....MAKIN HARI MAKIN MENCARI PUBLISITI MURAHAN UNTUK MENDAPATKAN UNDI POPULAR ARTIS...GELI RASANYA...

UNTUNG PUNYA PASAL


 


For each loaf of bread, Rosmah gets 16 cents???


Terang terangan, tersembunyi, secara halus  Sikap lancang sekumpulan rakyat Malaysia berketurunan Cina yang terlampau cauvinis dalam urusan perniagaan terlampau bersifat perkauman. Amat keji sekali!"


  Kita melihat bagaimana mereka mengkritik Mahathirisme, Ibrahim Ali dan Perkasa kerana menuduh DAP sebagai anti Melayu, anti raja, pro republic, anti langkah langkah afirmatif dsbnya demi menakut nakutkan pengundi Melayu supaya merasakan tiada pilihan lain selain UMNO/BN. Namun, pada masa yang sama, mereka pula melabelkan setiap isu yang melibatkan UMNO dan Syed Mokhtar Bokhari sebagai perkauman.
Seterusnya penulis

OMG! HOW UNPOPULAR IS ROSMAH & UMNO: Gardenia a victim of business rivals

ini juga meragui apa sebab sebenar Robert Kuok meninggalkan perniagaan gula dengan tergesa gesa. Benarkah Robert Kuok dipaksa sedangkan dia menjual sahamnya pada harga pasaran semasa. Penilus juga menekankan bahawa kerajaan telah memberi subsidi tepung, minyak dan gula kepada Robert Kuok selama 50 tahun yang berjumlah berbilion ringgit setiap tahun.
Dalam hal ini, perniagaan siapa yang mengaut keuntungan yang dibiayai pembayar cukai?
Melaga lagakan Gardenia dengan Robert Kuok dan roti Massimo keluaran FFM kemudian menuduh UMNO memulas tangan dan meminggirkan kepentingan perniagaan orang Cina adalah tuduhan tidak berasas. Buat masa ini, Gardenia mendapatkan bekalan tepung berformula dari keluarga Teh di Perak. Beberapa pembekal utama lain dimiliki Indonesia dan Australia.

Jadi dari mana datangnya cerita yang perniagaan kepunyaan orang Cina Malaysia dirampas oleh kerajaan/UMNO?
Mereka yang berkempen memboikot Gardenia menghina akal rakyat Malaysia dengan menceduk gambar tikus mati dalam roti dari akhbar The Telegraph, UK dan menyiarkannya di Facebook.
Ada ke rakyat Malaysia yang begitu pendek akal untuk mempercayai helah bodoh begitu?
Penulis artikel ini juga menyebut pihak polis dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia hampir menyiapkan siasatan mereka. Pastinya tidak lama lagi, identiti mereka yang amat rasis ini akan terbongkar dan mereka akan didakwa.
Mari lah kita sama sama berdoa semoga kebenaran akan muncul dan menghapuskan pembohongan.
Agaknya kalau orang Melayu pakat pakat boikot barangan keluaran FFM seperti dalam gambar di bawah ni, apa reaksi rakyat Malaysia? 
 
 Cuba pakat boikot minyak Sri Murni tapi ramai ramai pakat beli minyak SAJI keluaran Felda. Jangan beli tepung gandum cap sauh dan cap kunci tapi beli cap Bunga Cempaka keluaran Malayan Flour Mills kepunyaan keluarga Teh. Pakat beli sadin cap Ayam.Boleh?