Tuesday, October 23, 2012

YB TIDOR -Penduduk Macang Bubuk Naik Berang

Penduduk Kampung Pisang , Kampung Tepi Sungai, Kampung Tok Konam dan Kampung Tok Musa menujukan rasa tidak puas hati terhadap ADUN Macang Bubuk ( speker DUN Pulau Pinang )

ADUN Makan Gaji Buta tak kisah  setiap kali hujan lebat air dan bajir kilat menyusahkan hidup mereka. 

Sebenarnya Tambatan bajir  telah bermula pada Mac 2011 dan dibatalkan oleh kerajaan negeri meskipun Kerajaan Persekutuan telah memperuntukan sebanyak RM2 juta, Mana Pergi Dua Juta tu haaaaaaaaaaaaaa.....

Penduduk kampung Pisang ,Tepi sungai,Kampung Tok Konam dan Kampung Tok Musa berharap agar projek tambatan banjir diteruskan . projek ini dapat menyelesaikan masalah banjir yang telah mereka hadapi lebih 30 tahun. Pembatalan projek berkenaan oleh kerajaan negeri tidak dapat masalah banjir . Penduduk hidup dalam keadaan tidak tenang setiap kali hujan. Mereka kesal kerana kerana kerajaan Negeri dan ADUN tidak menghiraukan kehendak penduduk sebaliknya melayan 6 orang peniaga yang bimbang penigaan mereka terjejas di tapak projek tersebut .Penduduk memohon agar kerajaan negeri membayar dan menanggung ganti rugi penduduk setiap kali banjir.



Projek tambatan banjir entah kemana 

No comments: