Friday, January 20, 2012

Apa yg untungnya Mat sabu Jadi lembaga pengarah PBA

Apakah keuntungan PBA Holdings melantik seorang ahli politik yang hanya pernah belajar di Universiti Teknologi Mara di dalam jurusan Teknologi Pemakanan. Lulus ke tidak? Kalau lulus, tentu di tulis ‘Mat Sabu memegang (hold, obtained, graduated) ijazah Teknologi Pemakanan’. Betulkan? 

Satu lagi kes menunjukan Mat Sabu memang kaki putar dan pembelit apabila beliau membuat rawatan lutut beliau selepas dikatakan tercedera semasa Bersih 2.0. Sebagai Pengarah PBA, Mat Sabu telah membuat tuntutan palsu dari pihak Bekalan Air Pulau Pinang. 

  Rawatan sebenar bil di hospital Selangor ialah RM5,060.55, tetapi yang dituntut ialah Rm8,000.00. Keistimewaan Mat Sabu dipertikaikan walaupun beliau merupakan Ahli Lembaga pengarah PBA, “namun beliau tidak mempunyai asas yang kukuh untuk menuntut anak syarikat kerajaan Pulau Pinang itu menanggung kos rawatannya”

 Mat Sabu telah melakukan dua kesalahan diatas dimana dikatakan melakukan penyelewangan;
"Yang dituntut melebihi RM3,000 daripada kos rawatan sebenar. Jadi ini adalah bukti wujudnya amalan penyelewengan wang rakyat di Pulau Pinang”
“Menerusi perjanjian kolektif (CA), antara PBA dengan pekerja, syarikat itu tidak akan membayar kos rawatan terhadap kesakitan yang diakibatkan oleh penyertaan aktiviti haram”
"Apa istimewa sangat Mat Sabu? RM 8,000 ini digunakan untuk membiayai perbelanjaan rawatan beliau yang diakibatkan oleh penyertaan beliau dalam perhimpunan haram
 


Melalak dan meraban

No comments: